Kirkkojen aukioloajat

Kirkot ovat pääosin auki kesällä, muutoin toiminnan, kuten jumalanpalvelusten aikaan.

Aukioloaikojen ulkopuolelle varatut kirkkovierailut maksavat 50 e/ryhmä.

Varaukset: 044 7229 229 tai agricolanseurakunta@evl.fi

Tervetuloa tutustumaan!

Huom -poikkeuksia:

Pernajan kirkko on toistaiseksi suljettu. Syynä 2.5. sattuneen tulipalon vauriot. Voit tutustua kirkkoon virtuaalisesti tämän linkin kautta

Ruotsinpyhtään kirkko suljettu 8.1-22.3.2024. Jumalanpalvelukset Ruukin seurakuntakodilla

Liljendalin kirkko suljettu 2.10-12.12.2023 ja 26.12.2023-22.3.2024. Toiminta Sävträskin kappelissa.

Ruotsinpyhtään kirkon silta käyttökiellossa moottoriajoneuvojen osalta

Itä-Uudenmaan pelastuslaitoksen päällikkö on asettanut Ruotsinpyhtään kirkolle vievän sillan käyttökieltoon moottoriajoneuvojen osalta. Ajoneuvoilla ei ole sillalle asiaa, mutta sillan yli pääsee toistaiseksi kävellen. Lisätietoja mona.backman@evl.fi

Sillan korjaustyöt aloitetaan viikolla 7, 12.2.2024 alkaen.

Uutta - sähkönsäästötalkoot

Loviisanseudun seurakuntayhtymä ja seurakunnat osallistuvat sähkönkäytän säästöön seuraavin tavoin:

• Ruotsinpyhtään kirkko suljetaan ajaksi 1.1.-31.3.2023. Kirkon toiminta siirtyy Ruukin seurakuntakotiin.
  • Lämpötila lasketaan 15 asteeseen niissä tiloissa, joissa ei ole viikkoon toimintaa. Tämä koskee seuraavia tiloja:
    • Sarvisalon kappeli
    • Sävträskin kappeli Liljendalissa
    • Lapinjärven kappeli
    • Kuninkaankylän kappeli
    • Ahvenkosken kappeli
    • Andreaksen kappeli
    • Annagården
  • Muutkin toimenpiteet ovat mahdollisia, kun tiedämme enemmän sähkön hinnan kehityksestä
  • Pyydämme myös tilojen käyttäjiä huomiomaan sähkön kulutuksen vähentämisen; lamput sammutetaan, ulko-ovet ja ikkunat pidetään kiinni, uuni sammutetaan heti käytön jälkeen jne. Jos mieleen tulee muita toimenpiteitä, joilla kiinteistöjen sähkönkulutusta vois vähentää, ilmoitathan siitä yhtymälle (loviisanseudunseurakunnat@evl.fi)

Täältä löydät kaikki Loviisanseudun kauniit kirkot ja seurakuntien muut toimitilat. Tilavaraukset tehdään seurakuntatoimistojen kautta. Yhteystiedot löytyvät tilojen tarkemmasta esittelystä. Lisätietoa tilavarauksista ja hinnoista löydät palveluhinnastosta.

Kiinteistöjen hoitoon ja kunnostuksiin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä talouspäällikkö Gitte Backmaniin.

Yhteystiedot

Aukioloaikojen ulkopuolelle varatut kirkkovierailut ja -opastukset maksavat 50 e/ryhmä.

Tietoa tila- ja toimitusvarauksista.